Manager hotelu

Best Western to portal prezentujący ogromną ilość hoteli dobrej jakości, które zarówno swoim wyglądem, jak i standardem potrafią zachwycić niejednego gościa. Dobrze prezentująca się recepcja, pokoje wysprzątane i z wszelkimi wygodami, czyste korytarze i najwyższej jakości kuchnia to tylko niektóre z elementów, o które musi dbać Manager hotelu ciągnący za wszystkie sznurki. Wszystkie sprawy hotelowe muszą mieć swoje centrum obrotu, którą jest właśnie manager – jako centrum wszelkich spraw jest on osobą niezwykle ważną i równocześnie narażoną na porządny stres.

Obowiązki Managera Hotelu

Manager hotelu zwykle nie jest jego właścicielem, ale wykonuje wszystkie swoje obowiązki tak, jakby nim był ponieważ przed właścicielem odpowiada. Osoba pełniąca to stanowisko musi być przede wszystkim odporna na stres i multi zadaniowa. Do jej obowiązków należy delegowanie zadani i kontrola ich wykonania, przewodzenie zespołowi i motywowanie go do lepszej pracy, rozwiązywanie konfliktowych sytuacji tak z klientami, jak i między pracownikami.

Kolejnymi, można nazwać okazjonalnymi zadaniami managera jest organizowanie imprez okolicznościowych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla jego właściciela. Organizacja imprez może wiązać się również z umowami zawartymi z osobami, które wcale gośćmi nie są, ale chcą zorganizować w hotelu wesel, czy na przykład chrzciny. Specyfika pracy hotelowej jest bardzo indywidualna i nie ma w tej branży dnia identycznego z poprzednim.

Wymagania

Manager hotelowy to bardzo odpowiedzialne stanowisko i może go posiadać tylko osoba z doświadczeniem w branży. Odpowiedzialność za funkcjonowanie całego wiąże się z permanentnym stresem, który raz jest większy, a raz mniejszy.

Do wykonywania tego zawodu potrzebne jest również wykształcenie kierunkowe, które zwykle jest wynikiem kilkuletniej szkoły policealnej. Oprócz tego kierownik hotelu musi być osobą charyzmatyczną i bezpośrednią, która potrafi rozmawiać zarówno z klientami, jak i ze swoimi pracownikami. Doskonale pasującą cechą do stanowiska kierowniczego jest asertywność, ale i otwartość na innych, a taką równowagę nie wszystkim łatwo jest zachować.

Czytaj  Lipiec, nowe oferty pracy z Szukampracy.pl

Manager musi też być reprezentatywny, ponieważ z nim chcą rozmawiać osoby niezadowolone z usług hotelu. Musi więc być – co wydaje się oczywiste – opanowany i nastawiony pozytywnie, gdyż roszczeniowe nastawienie może wzbudzić jedynie złość gościa i zupełnie odwrotny do zamierzonego skutek, a przecież nie o to chodzi, żeby gość się do hotelu w jakikolwiek sposób zraził.